صفحه اعضا هیئت علمی - دانشکده الهیات و معارف اسلامی

Associate Professor
Update: 2025-03-03
Abbas Yadollahi farsani
دانشکده الهیات و معارف اسلامی / گروه زبان و ادبیات عرب
P.H.D dissertations
Master Theses
-
ترجمة كتاب سرود یكتاپرستی لسید محمد حسینی بهشتی
سیدعباس شبری 1403 -
أدب السجون فی روایات ایمن العتوم
هاشم سیاحیان پور 1402 -
ترجمه روایة خانه ای از آن دیگری لمحبوبة موسوی
هیفا طرفی 1402 -
دراسه و تحلیل العناصر القصصیه فی خازن المقبره لعبدالرضا صالح محمد
مرتضی حیدر مهدی 1401 -
مكانة الإمام الحسین وثورة عاشوراء فی شعر سید قطب
بشائر جاسم لازم 1401 -
الصورة الشعریة فی كتاب ادب الطف الجزء الاول من المجلد الاول
وسام هادی جهاد 1401 -
بنیة الزمان والمكان فی روایة للشمس وجه آخر لتحسین علی كریدی
عباس مهدی علك 1401 -
ترجمه کتاب بینامتنیت قران کریم و صحیفه سجادیه
فاطمه چنانه حنونی 1401 -
دلالات حروف المعانی فی شعر الکمیت بن زید الاسدی
صفاء غنی عبدالزهره 1401 -
البنیة السردیة فی کتاب الزهرات المنثورة فی نکت الاخبار المأثورة لابن السماک العاملی
علی نعمه جمعه 1401 -
سیمیائیة العنوان فی روایات سناء الشعلان
امنه لامی عباس 1401 -
ترجمه ی رمان ریام و کفی اثر هدیه حسین
علی شریفی 1400 -
دراسه اسلوب المدرسه الکلاسیکیه فی الشعر الاهوازی شعراء العصر البهلوی انموذجا
علی نیسی 1400 -
ترجمه رمان کل شیء بقدر
زینب مرمضی 1400 -
تحلیل نقش ادبیات داستانی کودکان در رشد تفکر و خلاقیت آنها از منظر آثار کامل کیلانی
امیره طائی 1400 -
مقایسه نقد روانکاوانه دیوان الناس فی بلادی از صلاح عبدالصبور و مجموعه صدای پای آب از سهراب سپهری
عادل موسی زاده عبیاوی 1400 -
صورة المرأة فی شعر عاتکة وهبی الخزرجی
فاضل حمید عباس 1400 -
الحداثة والالتزام الجمالی فی شعر حازم رشک
فاخر ضیدان فراس 1400 -
بررسی عناصر مکتب باروک در غزلیات نزار قبانی
موسی سواعدی 1399 -
بررسی و تحلیل عناصر داستانی در رمان "یوتوبیا" اثر احمد خالد توفیق
زهرا سیاحی حسینی 1398 -
ترجمه و شرح مجموعه اشعار العصف المأکول
الهام عاملی پور 1398 -
ترجمه وشرح دیوان مائه ورقه ورداثرغازی عبدالرحمن القصیبی
سمیه جنادله 1398 -
بررسی چالش ها ، مشکلات و راهکارهای آموزش زبان عربی در مدارس ناحیه2 اهواز
رحمن صباحی مقدم 1396Teaching Arabic language at schools & universities in country has always face some difficulties & obestacles. It has confronted the students as well as teachers wrth sifficulties. Some of these problems are due the students and others raise from educatronal system trials have been made to co-ordinate the system & educational tools with up-dated teaching medthods.
Since the Arabic Language teaching scope in our country is vast & Institutes alike state & semi state universities and free university and thelogy training are amoung it, This research couldn’t fulfill all of such arena.
Since this research has been done using librarian- field method, tries to investigate the ahead difficulties of teaching Arabic language in Ahvaz and district's school as well as to present a sdution this research shows that the aspects alike.
Negative viewing of students towards Arabic lesson, lack of a comprehensive programme to improve this situatron, lack of scincetific and Technological facilities at schools, bilingualism of the district students, lack of expert teachers, the un scincetific design of the exams questions, weak relation between school and student's families are amoung the main obstacles.
In order to improve teaching of Arabic lesson this research suggests more school & familiesrelation, to establish a comprehensive programme for teaching Arabic, Emphsise on translation and basic conversation, reinforce the schools with new methods of teaching, reviwing the texts books, present the educational workshop for teachers.
This research suggests the above activities to enhance the Arabic teaching in Ahvaz and districts